Aktor filmowy i teatralny. Dyplom PWST otrzymał w 1976 r., w tym samym roku debiutował na scenie stołecznego Teatru Dramatycznego rolą Stachowskiego w „Karykaturze” Jana Augusta Kisielewskiego w reżyserii Gustawa Holoubka. Jednak teatrem, z którym związał się na początku kariery (1976-88), był Teatr na Woli. Tam też, w „Przedstawieniu «Hamleta» we wsi Głucha Dolna” Ivo Bresana w reżyserii Kazimierza Kutza, po raz pierwszy pokazał swoje wyjątkowe umiejętności. W latach 1981-94 przeniósł się do Teatru Współczesnego, w którym stworzył tak świetne kreacje aktorskie jak Pijak („Ślub” Witolda Gombrowicza w reżyserii Krzysztofa Zaleskiego) czy Asasello („Mistrz i Małgorzata” w reżyserii Macieja Englerta). W 1993 r. zadebiutował jako reżyser, wystawiając w Teatrze Współczesnym sztukę „Hollywood, Hollywood” Davida Mameta. Od 1994 r. gra w Teatrze Dramatycznym.
Od początku kariery Adam Ferency był związany z Teatrem Telewizji i Teatrem Polskiego Radia, w którym zagrał wiele wybitnych ról, m.in. w „Fauście” i „Golgocie wrocławskiej”. Występy na deskach teatrów godził również z pracą na planie filmowym. Pracował przy takich projektach jak: „Przesłuchanie” Ryszarda Bugajskiego (1982), „Jezioro bodeńskie” Janusza Zaorskiego (1985), „Kamień na kamieniu” Ryszarda Bera (1995), „Pornografia” (2003) i „Jasminum” (2005) Jana Jakuba Kolskiego.