Publikacja stworzona z myślą o nauczycielach wychowania przedszkolnego i nauczania zintegrowanego, którzy na zajęciach chcą wprowadzać tak ciekawe metody pracy z dziećmi jak drama i happening.
Maria Królica szczegółowo analizuje istotę, elementy i specyfikę tych dwóch metod. Wskazuje ich wartości wychowawcze i dydaktyczne, opisuje warunki ich poprawnego w edukacji małego dziecka, m.in. projektowanie, dobór tematów, ról, zadań dla dzieci w przedszkolu. Autorka zwraca też uwagę na ciekawy aspekt tego zagadnienia – tworzenie wspólnoty pracowników przedszkola, rodziców i dzieci, których łączy takie artystyczne doświadczenie.
Podręcznik zawiera dodatkowo scenariusze dram i happeningów edukacyjnych. Dzięki temu pedagodzy, wychowawcy domów dziecka, świetlic szkolnych, środowiskowych, resocjalizacyjnych oraz socjoterapeutycznych otrzymają nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz także praktyczne wskazówki i konkretne przykłady.