Tomasz Goban-Klas – socjolog, medioznawca i podróżnik – w swojej monografii o ewolucji mediów i ich przenikaniu w życie społeczne zabiera nas na wędrówkę przez wieki, kontynenty i kraje, rozpoczynając...
Pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy, ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowu...
Czym nowomowa początku XXI w. różni się od nowomowy czasów PRL-u? Profesor Michał Głowiński udowadnia, że nie różni się tak bardzo, jak byśmy się spodziewali.
Książka zawiera wybór tekstów na temat relacji pomiędzy komunikacją internetową i językami mniejszościowymi. Stanowi cenne źródło wiedzy dla studentów i nauczycieli oraz rodziców.
Jak rewolucyjny wynalazek sprzed ponad stu lat radzi sobie w świecie nowoczesnych technologii? Czy w XXI w. radio zostało wyparte przez internet? A może weszło z nim we współpracę?
Książka Tomasza Piekota, który specjalizuje się w lingwistyce tekstualnej i analizie dyskursu, każe zastanowić się nad rolą mediów w kształtowaniu naszej wizji świata.
Kolejne – czwarte już – uzupełnione i rozszerzone wydanie książki, która jest kompendium wiedzy o dziennikarstwie i mediach, przydatnym zarówno studentom, jak i praktykom.
Miejsce faktów zajmują faktoidy, a opinia publiczna jest fantomem wywoływanym przez sondaże publikowane w mediach – książka Zbigniewa Bauera rejestruje zmiany zachodzące w dziedzinie dziennikarstwa.
Książka zawiera materiały XXXI konferencji zorganizowanej przez Zakład Estetyki UJ, przydatne zwłaszcza dla kulturoznawców, medioznawców, socjologów i historyków sztuki.
Książka prezentuje interdyscyplinarne dociekania na temat ludzkiego umysłu, które ukazują „biologię świadomości” oraz pozwalają budować obraz człowieka jako bytu mózgowego i cielesnego.
Media to pojęcie bardzo szerokie. To, co kryło się pod nim jeszcze 10 lat temu, dziś jest zaledwie częścią zbioru desygnatów. O tym, jak doszło do tej zmiany, pisze w swej książce wybitny medioznawca.