Zarządzanie ludźmi to zajęcie niezwykle odpowiedzialne, a jednocześnie niezwykle trudne – różnorodność stylów kierowania i ich następstwa mają przemożny wpływ na kondycję kierowanego zespołu. Procesy kierowania determinują bowiem najróżniejsze procesy grupowe i ostateczną wydajność całej organizacji, przedsiębiorstwa bądź grupy projektowej. To zagadnienie – a w szczególności aspekt motywowania pracowników – zostało omówione w niniejszej monografii.
Autorzy rozpoczynają od opisania czynników, które wpływają na wzrost motywacji, takich jak relacje w zespole, aspiracje wewnętrzne, ocena pracownicza, stosunek pracownika do firmy i wreszcie wynagrodzenie finansowe. Szczegółowo analizują zasady wartościowania pracy i nowoczesne systemy wynagradzania. Nie pomijają tak istotnych pytań jak to, czy pracownicy mogą mieć oczekiwania wobec menedżera, czy istotne są pozafinansowe motywatory oraz jak przekonać pracownika, aby identyfikował się z celami firmy.
Niniejsza monografia w sposób zwięzły i przystępny omawia powyższe zagadnienia. Będzie zatem nieocenionym źródłem wiedzy dla menedżerów każdego szczebla, pracowników działów personalnych, a także dla osób, które chcą poprawić komfort pracy i zrozumieć procesy, które w niej rządzą.