Audiobook „Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały” to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2–7 lat.
Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King, dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów Adele Faber dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
• Podstawowe narzędzia: Książka zawiera zestaw narzędzi do radzenia sobie z uczuciami dzieci, zachęcania do współpracy, rozwiązywania konfliktów, wyrażania pochwał i uznania, oraz specjalne modyfikacje dla dzieci o innej wrażliwości, takich jak autyzm.
• Narzędzia w działaniu: Praktyczne zastosowanie narzędzi jest ilustrowane przez codzienne wyzwania rodzicielskie, takie jak walka o jedzenie, poranne szaleństwo, rywalizacja między rodzeństwem, zakupy z dziećmi, kłamstwa, sprzątanie, i inne.
• Doświadczenia autorek: Joanna i Julie dzielą się osobistymi historiami i doświadczeniami, pokazując, jak zastosować narzędzia w wychowywaniu dzieci, w tym tych z zaburzeniami neurorozwojowymi.
• Wpływ na dzieci: Książka podkreśla znaczenie sposobu mówienia do dzieci, który staje się ich wewnętrznym głosem, oraz wpływa na rozwój szacunku dla potrzeb i uczuć innych osób.
Audiobook jest bogatym źródłem wiedzy dla rodziców i opiekunów, którzy chcą skutecznie komunikować się z małymi dziećmi i pozytywnie wpływać na ich rozwój emocjonalny i społeczny.
🔔 Jak słuchać audiobooka „Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały. Poradnik przetrwania dla rodziców dzieci w wieku 2–7 lat”?
• w aplikacji mobilnej Publio na swoim smartfonie lub tablecie (iOS, Android)
• na komputerze/laptopie w dowolnym programie obsługującym plik MP3
Przed zakupem możesz odsłuchać lub pobrać darmowy fragment audiobooka.
📖 Wolisz czytać? W Publio.pl książka dostępna jest także w formacie epub, mobi jako ebook.
Spis treści audiobooka „Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały. Poradnik przetrwania dla rodziców dzieci w wieku 2–7 lat”
CZĘŚĆ I. ZESTAW PODSTAWOWYCH NARZĘDZI
Rozdział pierwszy
Narzędzia służące do radzenia sobie z uczuciami...
O co tyle hałasu z powodu uczuć?
Gdy dzieci nie czują się dobrze, nie mogą się dobrze zachowywać
Rozdział drugi
Narzędzia zachęcające do współpracy...
Co tam uczucia – przecież musi umyć zęby
Jak nakłonić dzieci, żeby zrobiły to, co muszą zrobić
Rozdział trzeci
Narzędzia służące do rozwiązywania konfliktów...
Jak uniknąć bitwy na domowym froncie
Zastępowanie kar bardziej skutecznymi i pokojowymi metodami
Rozdział czwarty
Narzędzia służące do wyrażania pochwał i uznania...
Pochwała pochwale nierówna
Sposoby chwalenia, które dodają skrzydeł
Rozdział piąty...
Narzędzia dla dzieci o innej wrażliwości...
Czy to pomoże mojemu dziecku?
Modyfikacje dla dzieci z autyzmem i problemami sensorycznymi
Rozdział piąty i jedna czwarta
Podstawowe sprawy...
Od tego się nie wykręcisz
W jakich sytuacjach narzędzia nie działają
CZĘŚĆ II. NARZĘDZIA W DZIAŁANIU
1. Walka o jedzenie – bitwy nad talerzem
2. Poranne szaleństwo – jak wydostać się z domu
3. Rywalizacja między rodzeństwem – oddaj to dziecko!
4. Zakupy z dziećmi – zadyma w markecie
5. Kłamstwa – twórcza interpretacja rzeczywistości
6. Rodzice też mają uczucia
7. Skarżenie i donoszenie
8. Sprzątanie – najbrzydsze słowo świata
9. Zalecenia lekarzy – lekarstwa, zastrzyki, pobieranie krwi i inne horrory
10. Nieśmiałe dzieci – lęk przed życzliwymi ludźmi
11. Mali uciekinierzy – gdy dzieci znikają na parkingach i w miejscach publicznych
12. Bicie, popychanie, szczypanie, szturchanie, walenie – nawet go nie dotknąłem!
13. Sen – Święty Graal
14. Kiedy rodzice się wkurzają!
15. Krótki przegląd – gdy narzędzia nie działają