W niniejszej publikacji autorka szczegółowo charakteryzuje specyfikę zawodu nauczyciela. Podkreśla znaczenie stresu zawodowego i syndromu wypalenia u pedagogów i nauczycieli. Podaje jednocześnie sposoby i możliwości wspomagania ich w rozwoju profesjonalnym. Odwołuje się przy tym do niezwykle interesującej koncepcji koleżeńskiego doradztwa.
Opisuje niemieckie korzenie tej teorii (z odniesieniem do koncepcji inspirujących) i wymienia ogólne założenia tej idei. Precyzuje również używaną terminologię, która umiejscawia koleżeńskie doradztwo wśród superwizji czy coachingu. Prezentuje modele koleżeńskiego doradztwa i strategię postępowania badawczego (problematyka badawcza, selekcja metod zbierania i analizy danych, dobór badanej próby, charakterystyka obserwowanej grupy). Przytacza na temat omawianej koncepcji opinie pedagogów, którzy w swoich ocenach biorą pod uwagę następujące czynniki: wyróżniki teorii, cele i mechanizmy koleżeńskiego doradztwa.