Mirko Düssel w swoim nowoczesnym poradniku przedstawia różne typy marketingu oraz omawia ich wpływ na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa i pogłębianie wiedzy na temat upodobań konsumentów.
Jedną z kwestii, którą się zajmuje, są badania marketingowe. Autor wyjaśnia, jak dotrzeć do wiarygodnego źródła informacji. Omawia różne metody pozyskiwania danych i wskazuje te spośród nich, które przynoszą najlepsze rezultaty.
Na koniec rozprawia się z mitami pokutującymi w środowisku biznesmenów. Odwołując się do analiz naukowych, wykazuje, że stwierdzenia takie jak „klient nasz pan”, „wygrywa największy i najsilniejszy”, „koszty wyznaczają cenę” już dawno się zdezaktualizowały.
Mirko Düssel w swojej publikacji podjął próbę sformułowania fundamentalnych zasad marketingu i ukazania ich ścisłego związku z narzędziami, których stosowanie ma doprowadzić do osiągnięcia celów założonych przez firmę. Nie tworzy więc zbędnych teorii ani nie przytłacza czytelnika faktami. Przykłada natomiast wielką wagę do praktycznego aspektu opisywanych zagadnień.
Atutami publikacji są też studia przypadków, zwięzłe podsumowania najważniejszych zagadnień oraz schematy, tabele i wykresy ułatwiające zrozumienie podawanych informacji. Ponadto „Marketing w praktyce” wzbogacony został o glosariusz, w którym wyjaśniono znaczenie pojęć używanych w publikacji.
Książka ma więc na celu nie tylko przekazanie wiedzy, lecz także uzmysłowienie czytelnikowi, jak zdobywać kompetencje w działaniu.