Zaczynamy od krótkich, prostych lekcji Pythona, a następnie wykorzystujemy nasze nowe umiejętności do modyfikowania Minecrafta, aby osiągać natychmiastowe i robiące wrażenie wyniki. Nauczycie się, jak dostosowywać Minecraft, aby tworzyć minigry, kopiować całe budynki i zamieniać nieciekawe bloczki w złoto.
Z podręcznika Craiga Richardsona nauczycie się także pisać programy, które:
– Zabiorą was na wycieczkę po świecie Minecrafta dzięki automatycznej teleportacji.
– Na pstryknięcie palca tworzą ogromne pomniki, piramidy, lasy i inne rzeczy!
– Tworzą sekretne przejścia, które otwierają się, gdy włączymy ukryty przełącznik.
– Tworzą straszne miasto duchów, które znika i się pojawia w innym miejscu.
– Pokazują dokładnie miejsce, gdzie trzeba kopać, aby znaleźć rzadkie bloki.
– Rzucają urok, aby kaskada kwiatów (lub dynamit, jeśli macie odwagę!) podążała za każdym naszym ruchem.
– Wyrządzają szkody poprzez podstępne pułapki z lawy i klątwy, które powodują wielkie powodzie.
Niezależnie od tego, czy jesteś megafanem Minecrafta czy nowicjuszem, ujrzysz Minecrafta w nowym świetle, ucząc się jednocześnie podstaw programowania. Oczywiście możesz spędzić cały dzień, szukając cennych zasobów lub budując ręcznie swoje rezydencje, ale dzięki sile Pythona, to jest już przeszłość!
O Autorze
Craig Richardson jest twórcą oprogramowania i nauczycielem Pythona. Pracował dla fundacji Raspberry Pi Foundation, uczył programowania w liceum oraz prowadził wiele warsztatów z programowania w języku Python w Minecrafcie.
Kod z tej książki będzie działał w Windows 7 lub nowszej wersji systemu, w OS X 10.10 lub nowszym albo Raspberry Pi.