Książka, która według Jerzego Stuhra jest wielką lekcją tolerancji, lekcją otwarcia się na drugiego człowieka, dojrzenia wartości czasem skrytej za kurtyną niepełnosprawności.
Monografia poświęcona zagadnieniom niedostatecznie opisanym w literaturze przedmiotu. Ujmuje dorosłość i starość osób niepełnosprawnych w kontekście wielu różnych czynników.
Podręcznik dla pedagogów specjalnych, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych zainteresowanych problematyka niepełnosprawności. Omawia kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej po 1989 roku.
Zbiór artykułów, który pomoże lepiej zrozumieć przyczyny zespołu Downa oraz potrzeby osób dotkniętych tą chorobą. Zwraca szczególną uwagę na przygotowanie osób z ZD do życia dorosłego.
Ważne opracowanie na temat roli i znaczenia internatu w pracy nad wyrównaniem deficytów rozwojowych dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo. Obowiązkowa lektura zwłaszcza dla pedagogów specjalnych.
Próba metodologicznej odpowiedzi na współczesne trendy i paradygmaty pedagogiki specjalnej, m.in. biograficznego, holistycznego i zindywidualizowanego poznania osoby niepełnosprawnej i jej środowiska.
Szczegółowe opracowanie skierowane do pedagogów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi. Ukazuje m.in. systemy kształcenia osób z dysfunkcjami w wybranych krajach Europy.
Opracowanie na temat sytuacji i problemów osób niepełnosprawnych – ich kształcenia, rehabilitacji, socjalizacji społecznej i zdobywania przez nie kompetencji zawodowych.
Podręcznik stworzony z myślą o psychologach, socjologach i demografach. Rozpatruje w wielu aspektach zagadnienie starości oraz przyszłości osób starszych we współczesnym społeczeństwie.
Autorka podejmuje próbę opisu sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce. Przygląda się momentowi ich startu zawodowego, stara się też określić ich miejsce w społeczeństwie obywatelskim.
Niepełnosprawność nie musi oznaczać wyłączenia z życia! Z tym poradnikiem dowiesz się, czym jest empowerment i jak prowadzić terapię z osobami z autyzmem.