Publikacja dla nauczycieli szkół integracyjnych i specjalnych. Podejmuje próbę rozpoznania możliwości i ograniczeń dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną rozpoczynających naukę szkolną.
Podręcznik dla pedagogów specjalnych, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych zainteresowanych problematyka niepełnosprawności. Omawia kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej po 1989 roku.
Szczegółowe opracowanie skierowane do pedagogów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi. Ukazuje m.in. systemy kształcenia osób z dysfunkcjami w wybranych krajach Europy.
Opracowanie na temat sytuacji i problemów osób niepełnosprawnych – ich kształcenia, rehabilitacji, socjalizacji społecznej i zdobywania przez nie kompetencji zawodowych.
Ebook
Psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym o różnym zakresie niepełnosprawności
Dominika Kurpiel
Wnikliwie opracowana monografia, która przedstawia stan wiedzy na temat niepełnosprawności osób z dziecięcym porażeniem mózgowym. Nieocenione źródło wiedzy dla pedagogów i psychologów.
Książka przedstawia propozycje optymalizacji współpracy szkoły specjalnej i rodziny w celu zaspokojenia potrzeb rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Książka jest próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami uczniów, u których zdiagnozowano zespół Aspergera. To nieoceniony poradnik dla pedagogów, nauczycieli i rodziców.
Jak samodzielnie używać sztućców? Jak zasypiać bez lęku? Tę wiedzę trzeba przekazać dziecku z zaburzeniami rozwoju w sposób wyjątkowy. Jak dokładnie? – wyjaśnia to w swojej książce Marta Wiśniewska.