Oficyna założona przez Leszka Plaka w 1991 r. Jej dewizę: publikować książki dla wygody i zadowolenia czytelników, przy pełnym zaufaniu autorów, wyraża nazwa „Placet” (z łac. zgoda, przyzwolenie, podobać się, zyskać uznanie). Wydawnictwo specjalizuje się w publikowaniu książek o charakterze naukowym, popularnonaukowym i poradnikowym. Oferta oficyny ma szeroki zakres tematyczny – obejmuje takie dziedziny jak: ekonomia, finanse, rachunkowość, bankowość, informatyka, marketing i zarządzanie. Publikacje, które ukazują się nakładem Wydawnictwa Placet, opracowywane są przez wykładowców uczelni wyższych i cechują się wysokimi walorami dydaktycznymi. Adresowane są zarówno do studentów, jak i do kadry kierowniczej dostosowującej swoje struktury i metody zarządzania do wymogów gospodarki rynkowej.
Najbardziej reprezentatywna dla wydawnictwa jest seria „Biblioteka Biznesmena”. Cykl ten obejmuje ponad 50 tytułów, z których wiele uhonorowano prestiżowymi nagrodami, m.in. Ministra Edukacji Narodowej, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa. Wśród najlepiej sprzedających się tytułów oficyny znajdują się też książki dwujęzyczne, słowniki oraz kursy języka biznesu.