Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było? Na to pytanie odpowiada poradnik autorstwa znawcy tematu – prof. dr. hab. Krzysztofa Obłója.
Czytaj więcej...
Praktyka strategii firmy.Jak zarządzać przeszłością, radzić sobie z teraźniejsszością i tworzyć przyszłość -Krzysztof Obłój -
ebook
(epub + mobi)
Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było? Na to pytanie odpowiada poradnik autorstwa znawcy tematu – prof. dr. hab. Krzysztofa Obłója.
Nie każdej firmie jest potrzebna strategia. Wiele nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii firmy, który wymaga myślenia w osi czasu: przeszłość – przyszłość – teraźniejszość. Czas stanowi nitkę, na którą nakłada się wybory strategiczne, i w ten sposób powstaje „naszyjnik” strategii. Na zarys strategii potrzeba trzech dni? Ma to swoją logikę, bo budowa strategii dotyczy trzech głównych wymiarów czasu: przeszłości, przyszłości i teraźniejszości. Nie ma co się sprzeczać, który jest ważniejszy: przyszłość czy teraźniejszość. To, co jest naprawdę ważne w większości przypadków, to zrozumienie przeszłości i ocena, w jakim stopniu wpływa ona na teraźniejszość i wpłynie na przyszłość. Najważniejsze jest doprowadzenie do efektywności przedsiębiorstwa w dniu dzisiejszym.
O Autorze: prof. dr hab. Krzysztof Obłój – specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m.in. „Managing Across Cultures”, London 1996; „Strategy in Transition”, Oxford 2005, „Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective”, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce: „Strategia sukcesu firmy”, „Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej” oraz „Refleksje o zarządzaniu” stały się bestsellerami na polskim rynku. Profesor Krzysztof Obłój jest doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych.
Zwiń
Praktyka strategii firmy.Jak zarządzać przeszłością, radzić sobie z teraźniejsszością i tworzyć przyszłość -Krzysztof Obłój -
ebook
(epub + mobi)