Radio współczesne opuszcza erę Marconiego, wchodząc w epokę technologii cyfrowej. Nowa technologia przyniesie radiu ogromne korzyści i sprawi, że zniknie wiele ograniczeń jego rozwoju. Poprzez rozszerzone możliwości wyboru i interaktywność radio cyfrowe czy radio w internecie zwiększy swobodę wyboru programu, a także uniezależni odbiór od miejsca i czasu kontaktu z radiem. Z niewielkimi wyjątkami głównymi motorami digitalizacji są dzisiaj publiczni nadawcy radiowi, którzy nie tylko testują technicznie nowe platformy, lecz również je promują i wprowadzają na rynek. Wiele wskazuje na to, że to oni właśnie, ze względu na swoje zobowiązania społeczne, staną się największymi beneficjentami nowych technologii. Ich zadaniem jest ciągłe wzbogacanie i rozszerzanie swoich usług, zwłaszcza na te grupy społeczne i regiony, które są ignorowane przez zorientowanych komercyjnie nadawców prywatnych.
Książka Stanisława Jędrzejewskiego zawiera rekapitulację sytuacji radiofonii publicznej w Europie. Autor wskazuje i systematyzuje procesy ewolucyjne tego typu radiofonii. Odnotowuje także jej perspektywy u progu nowej rzeczywistości technologicznej i na tym tle rysuje możliwości rozwoju radiofonii publicznej w Polsce.