Roblox to popularna platforma do tworzenia gier, z której korzystają użytkownicy o różnym poziomie umiejętności w zakresie ich projektowania. W Robloksie używa się języka programowania Lua. Jest to język, którego można się szybko i łatwo nauczyć. Roblox Studio i Lua zapewniają idealne środowisko dla twórców gier, a także prosty dostęp do serwerów multiplayer, narzędzi do modelowania światów, systemów monetyzacji i wielu innych przydatnych funkcji. Ty możesz skupić się na tym, co najlepsze: na pracy twórczej!
Oto wyjątkowy przewodnik po platformie Roblox. Składa się z 24 lekcji skonstruowanych w sposób ułatwiający szybkie opanowanie materiału; przeczytanie każdej z nich i wykonanie podanych ćwiczeń zajmie Ci najwyżej godzinę. Lekcje i zadania łącznie tworzą kurs, dzięki któremu nauczysz się samodzielnie kodować w Robloksie. W ramach pracy z książką przygotujesz sobie środowisko pracy, zaczniesz się płynnie posługiwać potrzebnymi narzędziami i szybko napiszesz swoją pierwszą grę. Naukę ułatwią Ci instrukcje krok po kroku, liczne ćwiczenia i pytania sprawdzające, a także quizy, wskazówki i przydatne ostrzeżenia. Szybko się przekonasz, jak proste, przyjemne i satysfakcjonujące jest używanie Robloksa!
W książce między innymi:
podstawowe informacje o platformie Roblox, Roblox Studio i języku Lua
właściwości, zmienne, funkcje, instrukcje warunkowe i pętle
korzystanie z tabel i słowników
programowanie zdarzeń
abstrakcje i wprowadzenie do programowania zorientowanego obiektowo
utrwalanie danych i użycie ich w grach
stosowanie raycastingu
Roblox Studio: tak się dzisiaj tworzy gry!
(Opis pochodzi od wydawcy).
Jak przeczytać ebook „Roblox Lua w 24 godziny. Tworzenie gier dla początkujących”?
• w aplikacji mobilnej Publio na swoim smartfonie lub tablecie (iOS, Android),
• na czytniku ebooków typu Kindle, PocketBook, inkBook itp.,
• na komputerze – w darmowych programach Calibre, Adobe Digital Editions,
• w przeglądarce internetowej – np. Firefox z dodatkiem EPUBReader.
Po zakupie ebook pobierzesz w formatach epub/mobi/pdf (w zależności do publikacji).