#9/2021 W numerze między innymi: O prawie autorskim w Polsce. Czy w wystarczający sposób chroni twórców? Jakie umowy podpisywać? Kto jest współtwórcą, a kto autorem opracowania? Relacje z 9 Festiwalu Prawykonań w NOSPR, 33 Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów, 77 Sesji Musica Moderna, koncertów w Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii w Szczecinie, a także z „Fausta” Charlesa Gounoda w Opéra Bastille, „Hioba” Krzesimira Dębskiego w Polskiej Operze Królewskiej i spektaklu baletowego „Judyta/Syn marnotrawny/Święto wiosny” w Operze Bałtyckiej. Recenzje nowych płyt Ruth Slenczynskiej, Renauda Capuçona, Nicoli Benedetti, Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Świętokrzyskiej pod dyrekcją Jacka Rogali, Bolette Roed i Arte dei Suonatori, „Polish Heroines of Music”, Kwartetu Śląskiego, zespołu Z lasu, Grzegorza Tarwida, filmu „Soul” („Co w duszy gra”), korespondencji Aleksandra Landaua z Jarosławem Iwaszkiewiczem oraz książki Anny Chęćki „Słuch metafizyczny ".
Ruch Muzyczny 9/2021 - O tytule
Najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok praz życiu muzycznemu. Na łamach „Ruchu muzycznego” publikują najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.