Książka zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi niezbędnik dla każdego, kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Czytaj więcej...
Shadery.Zaawansowane programowanie w GLSL - Karol Sobiesiak, Piotr Sydow -
ebook
(epub + mobi)
Książka zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi niezbędnik dla każdego, kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej. Z podręcznika dowiesz się: – Czym są shadery – jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej. – Jak programować potok renderujący. – Na czym polega i jak działa teselacja – Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader). Aby w pełni skorzystać z podanych informacji, powinieneś znać: – API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym. – Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej.