Publikacja skierowana jest zarówno do profesjonalistów, m.in. zawodowych dystrybutorów i menedżerów odpowiedzialnych za utrzymywanie bezpośrednich kontaktów z klientami, jak i tych, którzy planują założenie własnej firmy i chcą dowiedzieć się, jak rozwinąć działalność handlową i nadać jej optymalny kształt.
Poradnik przedstawia wszystkie etapy procesu dystrybucji. Wyjaśnia, na czym polega bezpośredni kontakt z klientami, i omawia różne strategie negocjacyjne.
Jednym ze szczegółowo opisanych zagadnień jest zarządzanie dystrybucją. Z publikacji Heiko van Eckerta dowiemy się, jak nią skutecznie kierować, dopasowywać do potrzeb klientów i najkorzystniej prezentować produkty. W książce wytłumaczono też, na czym polega fenomen „customeyes”, czyli patrzenia na świat oczami klienta.
Krótko mówiąc, poradnik Heiko van Eckerta przedstawia najskuteczniejsze strategie, które należy stosować, aby sprzedawać więcej i lepiej. Jest doskonałym kompendium wiedzy, które w skondensowanej formie dostarcza niezbędnych informacji dotyczących tego zagadnienia.
Publikację wzbogacają zestawy kontrolne, stanowiące pomoc w rozwiązywaniu przeróżnych problemów. Przygotowane zostały tak, by można z nich było łatwo korzystać i stosować je w konkretnych sytuacjach.