Autorzy publikacji opisują każdy z etapów składających się na proces negocjacji. W pierwszej części poradnika wyjaśniają, jak ważne dla efektywnego prowadzenia rozmów jest określenie ich celu. Następnie pokazują, jak wykonać analizę słabych i mocnych stron własnych oraz partnerów biznesowych, i uczą, jak na ich podstawie dokonać oceny pozycji negocjacyjnej uczestników rozmów. Zwracają też uwagę na emocjonalne aspekty komunikacji, które mają decydujący wpływ na podejmowanie decyzji.
Kolejne rozdziały publikacji poświęcone są poszczególnym metodom osiągania celów negocjacji. Astrid Heeper i Michael Schmidt przedstawiają w tej części książki techniki prowadzenia rozmów, rodzaje pytań i typy najczęstszych zachowań uczestników negocjacji. Pomagają też przygotować się do rozmów z trudnymi partnerami.
W trzeciej części poradnika radzą, jak zakończyć spotkanie i sfinalizować negocjacje podpisywaniem umowy, która nada porozumieniu moc prawną.
„Techniki negocjacji” to nie tylko kompendium wiedzy, lecz także przewodnik po świecie biznesu. Atutami książki są kieszonkowy format, zwięzłe podsumowania omawianych zagadnień oraz zestawy kontrolne, które ułatwiają przyswajanie podawanych informacji. Wszystko to sprawia, że poradnik Astrid Heeper i Michaela Schmidta posłuży wszystkim, którzy chcą szybko zdobyć odpowiedzi na nurtujące ich pytania oraz skonfrontować własne doświadczenia z opinią fachowców.